sobota, 4 kwietnia 2015

Kenwood TM D710 + BT + APRSdroid

APRSdroid + Kenwood

Moduł BT z EBaya. Oznaczenie: ZS-040

Płyta wyświetlacza od D710. Złącze GPS ma poziomy logiczne RS-323 co mi nie pasuje. Na szczęście konwerter poziomów TTL-RS jest przy samym gniazdku. Jest to układ ADM101E.

Płyta wyświetlacza od Kenwooda TM-D710 z opisami

Przylutowałem więc przewody w odpowiednich miejscach:
Takie sobie przylutowanie przewodów łączących z modułem BT.
W obudowie jest na szczęście dość dużo miejsca, więc moduł BT udało się zapakować do środka:
Odrobina taśmy klejącej aby nic sobie swobodnie nie latało.

No i działa:

Potencjalne problemy:
Najpewniej podłączony zewnętrzny moduł GPS nie będzie współpracował. Mówi się trudno.

3 komentarze:

  1. Cześć,
    Której wersji APRSdroid używasz ? Ja BT do TM-D710 mam już od roku, z PC z APRSis32 łączy się bez problemu ale APRSdroid'a nie potrafiłem zmusić do współpracy.

    Pozdrawiam

    Andrzej SQ5MRF

    OdpowiedzUsuń
  2. Andrzeju, z tego co piszesz, wnioskuję, że masz BT podpięte do portu TNC. Tam się (jeszcze!) nie próbowałem podpinać.
    A APRSdroid mam na telefonie w wersji najnowszej z Google Play, a na tablecie w jakiejś wersji sprzed roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Łukasz,
    dokładnie tak, zamiast kabla RS jest podpięty BT (taki sam jak Twój) ponadto na wolne piny w gnieździe panela doprowadzone jest zasilanie dla BT. to wszystko.
    BT na 10 cm kablu z wtyczką i to działa jak wspominałem z aplikacją pod Windows.

    OdpowiedzUsuń